Firemní identita v kostce

16.01.2013 09:07

Pojďme si dát příklad. Představte si, že jste řezník. Co budete chtít svým zákazníkům sdělit? Jak na ně budete chtít působit, aby utratili právě u vás? Kdo jsou vlastně vaši zákazníci?

Dovoluji si tvrdit, že budete chtít prodávat produkty, které vám vydělávají a pravděpodobně nebudete chtít dělat zbytečnou práci.

Firemní identita vašeho byznysu by tedy měla vyjadřovat následující hodnoty:

Čerstvost - zákazník nechce být otráven :)

Kvalita - zákazník si chce pochutnat

Vstřícnost - zákazník se chce při nákupu cítit příjemně, nebýt otráven ani přístupem obsluhy :)

Solidnost - zákazník chce mít pocit, že své prostředky vynaložil správně a získal za ně odpovídající hodnotu

Toto vše by mělo být obsaženo ve vaší nejen vizuální komunikaci, to znamená všech prostředcích, která na něj mohou působit, ať už je to název provozovny, firemní štít, architektonické řešení prodejny, barevné ladění, grafické prvky a symboly ...

Toto vše pak vytváří v povědomí vašich zákazníků obraz (image) vaší aktivity, tedy jak jste skutečně vašimi zákazníky a vlastně i okolní veřejností vnímán.

Pokud budete prodávat nejlevnější šunku za 100,- Kč 10 dkg, asi nebude optimální mít provozovny ve stylu vietnamské tržnice. Obarvené piliny se sádlem zas asi nepůjdou dobře na odbyt v luxusní nóbl provozovně.

Nová rubrika

16.01.2013 09:07
Pojďme si dát příklad. Představte si, že jste řezník. Co budete chtít svým zákazníkům sdělit? Jak...